Fundació Intermedia forma part de la XES (Xarxa d’Economia Solidària) i per segon any consecutiu la fundació elabora l’informe de Balanç Social, l’eina de transparència i de rendició de comptes que analitza sis característiques de les entitats socialment responsables: la democràcia, la igualtat, el compromís ambiental, el compromís social, la qualitat laboral i la qualitat professional.

Amb l’elaboració i la publicació del Balanç Social, Fundació Intermedia s’alinea amb el compliment dels estàndards ètics de l’Economia Solidària i del Mercat Social. Com a mesura de transparència, al web de Fundació Intermedia es pot consultar el resultat de l’informe referent a les dades de 2018 i enguany l’entitat ja s’ha posat en marxa per elaborar el Balanç Social del 2019.

Segons explica la Xarxa d’Economia Solidària: “Un cop fet el Balanç Social, les organitzacions poden estendre’n el seu ús i funcionalitat interna. D’una banda, poden elaborar la seva memòria de responsabilitat social i de l’altra, generar dinàmiques d’intercooperació per tal que siguin les pròpies organitzacions de l’ESS les que ajudin a d’altres entitats a complir els compromisos de millora”.

A partir de les dades de Balanç Social també es publica l’informe de l’Estat del Mercat Social Català, el qual permet anar configurant una comptabilitat (social i ambiental) agregada del sector.

Consulta el Balanç Social 2018 de Fundació Intermedia.