Joves de 16 a 29 anys formaran part del projecte d’inserció laboral que té una durada de 10 mesos i preveu un itinerari formatiu de 634 hores.

Fundació Intermedia, juntament amb Somos coders com a associació agrupada al projecte, ha posat en marxa la nova edició del Programa Singulars 2022: TechJoves a Barcelona, Tarragona i Girona i, enguany, com a novetat, també a Mataró. El programa pretén orientar, formar i acompanyar cap a la inserció laboral o el retorn al sistema educatiu a joves d’entre 16 a 29 anys, inscrits com a Demandants d’Ocupació No Ocupats (DONO) i  beneficiaris de la Garantia Juvenil.

El Programa Singulars 2022, consolidat dins de l’Àrea de Joves de l’entitat, desplegarà 4 itineraris formatius a través de 6 cursos entorn del sector de l’E-commerce. Així doncs, Mataró s’estrena com a punt d’actuació amb la formació de Programació web i implementació d’E-commerce. A Barcelona, en canvi, es duran a terme 3 cursos: E-commerce, atenció al client i logísticaMàrqueting i Publicitat en entorns digitals i Social Media i Programació web. A Tarragona i Girona es durà a terme el curs d’E-commerce, atenció al client i logística.

L’objectiu del programa Singulars és la millora del perfil competencial, professional i formatiu dels i les joves que hi participen, així com la millora de la seva ocupabilitat i l’accés al mercat de treball i/o el retorn al sistema educatiu.

Acompanyament individualitzat

Per assolir els objectius del programa, els i les professionals de Fundació Intermedia desenvolupen un model d’acompanyament individualitzat per a cada jove a partir d’un pla de treball dissenyat des de l’inici del programa i revisable durant tot el procés.

L’itinerari formatiu, que engloba un còmput total de 634 hores, inclou 80 hores de competències transversals per a l’ocupació. El programa incorpora també accions transversals de formació:  Presentació de Projectes Professionals; Producció Audiovisual per a la Recerca de Feina;  Anglès Nivell A1 i  Alfabetització Digital.

Atenció integral

El Programa Singulars es caracteritza per oferir una doble oferta dins d’un mateix itinerari. Per una banda, un itinerari de desenvolupament i millora competencial, que té per objectiu la inserció laboral de les persones joves i/o el retorn al sistema educatiu. Per l’altra, el desplegament d’itineraris formatius de capacitació professionals en els sectors de l’E-commerce, el Màrqueting Digital i la Programació Web. Els itineraris, a més, incorporen accions de coneixement de l’entorn productiu (visites, mentoratge, speed datings), accions socials de participació ciutadana i comunitària i pràctiques a empreses.

El programa aposta per l’atenció integral a les persones joves situant-los/les en el focus del desenvolupament de l’acció, cercant les pròpies motivacions i interessos i acompanyant-los/les en el procés de descoberta del mercat de treball.

A més, aquest any, com a novetat, tota la formació que s’ofereix dins del programa està inclosa dins del Fitxer d’Especialitats Formatives del Servei d’Ocupació de Catalunya.

Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social i el Fons Social Europeu en el marc de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, d’acord amb els Projectes Singulars de Garantia Juvenil.