Es van reconèixer una setantena d’empreses per la seva col·laboració en la millora de l’ocupabilitat en un acte que va aplegar més de 300 persones

Fundació Intermedia va organitzar la Jornada 10 Anys Intermedia #TransformantAmbPropòsit amb l’objectiu de fer un reconeixement públic a les empreses que col·laboren amb la fundació per fer possible la tasca social i de millora de l’ocupabilitat de les persones que es troben en situació de vulnerabilitat social i laboral.

L’acte, que va reunir el passat 26 d’octubre més de 300 persones al Centre Cívic Cotxeres de Sants, va convertir-se en un espai de trobada entre empreses, institucions, entitats i experts on analitzar i debatre sobre el futur de l’ocupació, així com celebrar el 10è Aniversari de l’entitat.

A l’acte formal d’obertura, la presidenta de la fundació, Laura Peracaula, va destacar que “A Intermedia tenim l’actitud de fer front a les dificultats cercant noves maneres, noves solucions, nous camins que ens permetin arribar al nostre objectiu. Un objectiu que tenim molt clar, el PER A QUÈ treballem: per a la millora de la qualitat de vida de les persones”. La comissionada d’Acció Social de l’Ajuntament de Barcelona, Sònia Fuertes, també va participar en la benvinguda a la jornada.

El punt de partida de la jornada va ser l’evolució d’Intermedia a partir de les 10 dades més significatives.

Microdiàlegs #MónDelTreballiFutur

La jornada va servir per debatre en relació al món del treball i el futur. El primer Microdiàleg, anomenat El futur del mercat de treball i nous paradigmes, va comptar amb la participació d’Oriol Amat, rector i professor d’Economia Financera i Comptabilitat de la Universitat Pompeu Fabra. Amat va explicar els canvis i reptes que afronta el món de l’empresa a Catalunya en el futur més immediat, com la digitalització afecta el mercat de treball i la viabilitat d’implantar setmanes laborals de 4 dies, entre d’altres: “Hi ha estudis que demostren que amb teletreball i treballant 4 dies a la setmana hi guanyem tots”.

La taula rodona L’evolució del model de competències en l’ocupació, es va fer amb la participació de Marta Rodríguez, directora d’organització, persones i cultura de Mercabarna, Mònica Vázquez, directora de persones de Suara Cooperativa i Jaume Gurt, country manager de Videocation. Durant el debat, van abordar els canvis que poden experimentar els llocs de treball en els pròxims anys, així com quins seran els perfils professionals i les competències més demandades en el mercat laboral. També, van explicar els canvis que han experimentat en les seves organitzacions amb la implantació del model del teletreball. “La pandèmia ens va fer descobrir les nostres fortaleses. També les pors i debilitats. Vam aprendre que estem en constant evolució”, va apuntar Vázquez.

Per tancar aquest bloc, Laura Peracaula, codirectora general de Suara Cooperativa, Sira Vilardell, directora general de Fundació Surt i Natàlia Valenzuela, directora de Fundació Ires van participar en la taula rodona Intermedia en futur. Nous escenaris. Durant el microdiàleg, van exposar el procés de transformació que està passant la Fundació Intermedia per ajustar-se al context i a la realitat canviant que es va plasmar en les dues taules anteriors.

#EmpresesQueTransformen. Lliurament de reconeixements

El final de la Jornada va servir a Fundació Intermedia per agrair a les empreses que, de diferents formes, han col·laborat en la tasca d’orientació o inserció laboral que desenvolupa Intermedia a través d’una quarantena de programes. D’aquesta manera, van rebre el reconeixement empreses que han ofert a les persones usuàries de la fundació o bé participar en formacions a mida, en processos de mentoria, a través de convenis de pràctiques o contractes laborals cobrint ofertes de feina. L’acte de reconeixement a les empreses col·laborades va estar presidit per Raquel Gil, comissionada de Promoció d’Ocupació i Polítiques contra la Precarietat Laboral de l’Ajuntament de Barcelona.

Durant el darrer any, Fundació Intermedia ha atès 13.465 persones amb una mitjana de 31% d’inserció laboral. Aquesta fita, però, no hauria estat possible sense la implicació de més de 1.186 empreses que han confiat en el model per competències que defensa Fundació Intermedia com a eina professional i de qualitat a l’hora de seleccionar professionals per cobrir els llocs de feina que requereix cada empresa.

El secretari de Treball de la Generalitat de Catalunya, Enric Vinaixa, va cloure la jornada celebrant el 10è aniversari: “Que hi hagi 300 persones en un acte de celebració de 10 anys és una dada molt significativa. Això és transformació amb èxit. Per molts anys, Intermedia!”.