Gairebé 300 persones assisteixen a la Jornada #FeinaFutur entre experts, administracions i entitats del sector de l’ocupació

Fundació Intermedia va organitzar la Jornada #FeinaFutur amb l’objectiu de fer un reconeixement públic a les empreses que col·laboren amb la fundació per fer possible la tasca social i de millora de l’ocupabilitat de les persones que es troben en situació de vulnerabilitat.

L’acte, que va reunir el passat 24 d’octubre a gairebé 300 persones a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm, va convertir-se en un espai de trobada entre empreses, institucions, entitats i experts del sector de l’ocupació on debatre sobre el futur i les oportunitats de l’ocupació en un context de canvi constant per l’evolució tecnològica i la digitalització dels entorns laborals.

La Directora General de Fundació Intermedia, Sònia Moragrega i la Presidenta de la fundació, Laura Peracaula, van ser les encarregades d’inaugurar la Jornada.

En una primera part, la jornada va compartir un cafè amb Genís Roca i Jordi Serrano, experts en transformació digital i innovació en recursos humans, respectivament. Durant el diàleg, Roca i Serrano van formular alguns plantejaments sobre com serà el futur del mercat de treball en el context de la digitalització. Els experts van analitzar l’impacte del desenvolupament tecnològic en el món laboral, els canvis que faran d’afrontar les organitzacions i de quina forma afectarà la digitalització a l’aprenentatge de les persones.

En aquest punt, Genís Roca, fundador i president de Roca & Salvatella i expert en l’impacte de la transformació digital a l’entorn personal, professional i empresarial; va alertar del fet que la tecnologia sense una regulació ètica no farà un mercat laboral més digne i que hi ha un repte cultural i no només tecnològic.

Jordi Serrano, soci fundador de Future For Work Institute i expert en tendències i innovació en recursos humans, va posar l’accent en què més enllà de la digitalització hi ha una altra tecnologia, la tecnologia social. Davant del repte de com atreure els perfils digitals a les empreses, Serrano va destacar: “no es tracta de recollir, sinó de cultivar i encara no hi ha prou gent formada”.

Més tard, Fundació Intermedia va posar damunt la taula el debat de com s’afrontaran els nous escenaris que es presenten en entorn a l’ocupació de les persones. A la taula rodona hi van participar Ariadna Rectoret, directora del Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya; Jordi Picas, director d’innovació de Suara Cooperativa; Laura Rosillo, consultora de talent a Cooldys i experta en age management i Lorena Ventura, directora de Programes transversals d’ocupació a Barcelona Activa.

Durant el debat, els ponents van abordar els canvis que està suposant la digitalització pel que fa a la formació de les persones o com s’està incorporant la tecnologia a les organitzacions per evitar la bretxa digital i com conciliar les diferents generacions que conviuen a les empreses.

El segell d’empresa col·laboradora

El final de la Jornada va servir a Fundació Intermedia per agrair a les empreses que, de diferents formes, han col·laborat en la tasca d’orientació o inserció laboral que desenvolupa Intermedia a través d’una quarantena de programes. D’aquesta manera, van rebre el reconeixement empreses que han ofert a les persones usuàries de la fundació o bé participar en formacions a mida, en processos de mentoria, a través de convenis de pràctiques o contractes laborals cobrint ofertes de feina. L’acte de reconeixement a les empreses col·laborades va estar presidit per Mercè Garau, directora general del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) i Raquel Gil, comissionada Promoció de l’ocupació i polítiques contra la precarietat de l’Ajuntament de Barcelona.

Durant el darrer any, Fundació Intermedia ha atès a 13.000 persones amb una mitjana del 45% de persones contractades en els programes d’inserció laboral. Aquesta fita, però, no hauria estat possible sense la implicació de més de 700 empreses que han confiat en el model per competències que defensa Fundació Intermedia com a eina professional i de qualitat a l’hora de seleccionar professionals per a cobrir els llocs de feina que requereix cada empresa.

Noves eines tecnològiques

Fundació Intermedia defensa la innovació en la seva tasca d’intermediació, i per això, durant la jornada, es van presentar dues eines que tenen com a objectiu millorar la interacció entre la fundació i les empreses a través de les xarxes socials i les noves tecnologies. D’una banda, Intermedia va presentar el compte d’instagram @intermediaempresa i, de l’altra, la plataforma digital IntermediaJob, un nou portal de feina on els candidats podran auto avaluar les competències que tenen en relació als perfils professionals que requereixen les ofertes i llocs de treball.