La visita a l’empresa del sector carni J.Mila S.A. posa el punt final a la formació que durant el confinament es va haver d’adaptar a un format on-line

Fundació Intermedia va finalitzar el passat 14 de juliol el Curs de Carnisseria i Xarcuteria del Punt Formatiu Incorpora Barcelona amb la realització d’una visita a les instal·lacions de J. Milà S.A, empresa del sector carni especialitzada en la comercialització, processat i emmagatzematge de carns de boví, porcí i oví, així com de carns d’importació i productes elaborats frescos, ubicada al polígon industrial Molí d’en Serra de la població de Santa Oliva (Tarragona).

La visita dels i les alumnes a les instal·lacions de J.Milà S.A., on els i les participants van poder observar in situ i de la mà dels i de les treballadors/es el procés d’especejament i tractament de diferents classes i peces de carn, va servir per posar punt final a la formació, que va començar el passat 25 de febrer amb l’objectiu de capacitar a les 20 persones participants en les tasques d’Auxiliar de Carnisseria i Xarcuteria. La formació, amb una durada de 154 hores,  ha permès als i les participants disposar del certificat de Manipulació d’aliments.

A causa del confinament per la COVID-19, el curs es va haver d’aturar el 14 de març i la formació transversal va haver d’adaptar-se a un format on-line. Amb l’arribada de la “nova normalitat”, l’1  de juliol els i les alumnes van poder reprendre la formació tècnic-professional de forma presencial, formant dos grups d’alumnes distribuïts en diferents franges horàries, i adoptant les mesures de prevenció necessàries.

Malgrat les dificultats imposades per la COVID-19, la modalitat formativa va poder compaginar el desenvolupament competencial i la formació tècnica pròpia del sector, incloent-hi accions d´apropament al sector productiu com a element d’identificació competencial pel desenvolupament de l’ocupació de les persones participants.

Així doncs, al llarg del curs els i les participants van realitzar visites a diferents empreses del sector per conèixer de prop la forma de treballar, el funcionament i els processos operatius de cadascuna d’elles.

Una de les visites va ser a l’històric Mercat del Ninot, on es troba l’empresa col·laboradora Xarcuteria, Carnisseria i Aviram Morales, així com el Gremi d’Empresaris Carnissers i Xarcuters de Barcelona i Província, on l’Elena Carrasco, secretaria general del Gremi, va explicar als i les alumnes la història del Gremi i la seva funció dins el sector.

Des de la Fundació Intermedia agraïm a les empreses la seva implicació per permetre que les persones participants puguin conèixer de primera mà el funcionament, els requisits i les especificitats d’aquesta ocupació.  I per descomptat, també, a les persones participants per la seva implicació, il·lusió  i motivació malgrat la situació que ha comportat la COVID-19.

Aquesta modalitat formativa es realitza en el marc del Punt Formatiu Incorpora Barcelona i és subvencionada per l’Obra Social “la Caixa”.