16 alumnes han obtingut el diploma que acredita que han superat amb aprofitament la formació per a poder desenvolupar de manera eficient la neteja de diferents centres sanitaris, utilitzant tècniques i mètodes de desinfecció segurs.

Fundació Intermedia va finalitzar el passat 31 de març el Curs de Neteja Sanitària del Punt Formatiu Incorpora Barcelona amb l’entrega de diplomes a les 16 persones participants.

La formació va iniciar el 15 de febrer i va finalitzar el 31 de març. El curs s’ha realitzat en modalitat on-line, a través del campus virtual i mitjançant dinàmiques grupals per zoom i tutories individualitzades,  i s’ha portat a terme amb la col·laboració del Grupo Eulen, que s’ha encarregat d’impartir el mòdul de competències tècniques de l’itinerari formatiu.

La formació professionalitzadora ha constat de 160 hores, on els i les alumnes han pogut adquirir coneixements sobre neteja específica d’hospitals, residències i clíniques, així com la importància de les desinfeccions, les diverses zones d’un hospital, com gestionar els residus sanitaris, la prevenció de riscos i les bones pràctiques en la situació actual de la COVID-19.

També, s’ha dotat a les persones participants d’eines per a la recerca de feina, el coneixement del mercat laboral i les competències transversals com el treball en equip, l’autoestima, l’adaptabilitat i la gestió emocional. A més, per complementar la formació, s’ha impartit un bloc de competències digitals adaptades a la recerca de feina per tal d’afavorir la seva inserció en el mercat laboral.

En el decurs de la formació, 3 alumnes han trobat feina i la resta de les persones participants del programa que es troben en situació d’atur, continuen ara amb el seu procés de recerca de feina.

Apropament empresa-candidat/a

Els i les participants del curs van tenir l’oportunitat de participar el passat 25 de març en el Cicle Reactiva’t, una jornada interactiva amb empreses organitzada per la Fundació Intermedia, on diverses empreses de l’àmbit de la neteja, van realitzar una taula rodona virtual per debatre sobre la transformació del mercat laboral a causa de la COVID-19 i l’adaptació dels processos de selecció de personal.

Taller pràctic amb Eulen

També, els i les alumnes del curs van realitzar el passat 30 de març un taller pràctic presencial amb l’empresa Eulen amb l’objectiu de conèixer de primera mà el funcionament de les diferents maquinàries existents en l’àmbit de la neteja sanitària i les eines que cal utilitzar per dur a terme correctament les tasques d’aquest lloc de treball.

El taller pràctic impartit per l’empresa Eulen posa el punt final a la formació de neteja sanitària adaptada a un format on-line.

Aquesta modalitat formativa es realitza en el marc del Punt Formatiu Incorpora Barcelona i és subvencionada per la Fundació “La Caixa”.