La trobada va aplegar tot l’equip que generalment treballa en els 20 punts d’actuació que la fundació té a 17 municipis de Barcelona, Girona i Tarragona

L’equip d’orientació, intermediació, administració i les coordinacions del Programa MAIS de Fundació Intermedia es va reunir en sessió plenària el passat 21 de desembre en format virtual a través de Zoom.

El programa MAIS realitza de manera periòdica trobades amb els equips. La Plenària és un espai de trobada on tots/es els i les professionals de tots els territoris comparteixen experiències i s’aborden temàtiques transversals per al desenvolupament del programa. És un espai d’intercanvi i de coneixença mútua.

La sessió de treball va aplegar una cinquantena de professionals d’Intermedia que generalment treballen a 20 punts d’actuació distribuïts en 17 municipis de Barcelona, Girona i Tarragona on l’entitat desenvolupa el programa que s’adreça al col·lectiu de persones perceptores de la renda garantida de ciutadania.

L’objectiu de la trobada és posar en contacte l’equip al complert, fomentant la coneixença de totes les persones que formen part del mateix i que es troben en diversos territoris.

La plenària realitzada va haver d’adaptar-se al format virtual, no obstant va estar dinamitzada a través de diverses activitats per tal que tots/es els i les professionals es poguessin conèixer. Amb un ambient distès i lúdic, les persones participants van experimentar jugar a través de la pantalla per tal de conèixer a les 50 persones que formen l’equip.

També, la plenària va tenir per objectiu conèixer i posar en comú les reflexions per part dels equips en relació amb els nous reptes sobre el perfil de les persones que s’atenen en el programa, les necessitats que es detecten i l’adaptació dels itineraris vers a les situacions actuals amb què es troben.

Durant la trobada es va treballar la cohesió i coneixement mutu així com l’intercanvi d’idees i aspectes de millora en vers als itineraris realitzats en el programa.

Com no podia ser d’altra manera i essent a les portes de les festes de Nadal, la sessió va finalitzar amb un vídeo d’agraïment als equips i desitjos d’unes bones festes.

Es preveu que fins al 30 d’abril de 2022, continuïn realitzant-se les trobades, combinant les sessions de treball territorials amb les sessions plenàries.

La metodologia que segueix el programa MAIS combina les accions individuals i accions grupals, amb un seguiment personalitzat, per treballar el procés d’autoconeixement, definir l’objectiu o objectius professionals, desenvolupar competències, apropar la realitat actual del mercat de treball, així com acompanyar en la recerca de feina i la inserció laboral.

El Programa MAIS està cofinançat pel Departament d’Empresa i Treball i el Fons Social Europeu.