Ali Jerari va arribar al programa Reincorpora que Fundació Intermedia desenvolupa a Tarragona el mes de setembre de 2019. Des d’aleshores ha tingut un acompanyament en l’orientació i la inserció laboral que, malgrat el confinament i les restriccions derivades de la COVID19, l’han permès guanyar confiança i trobar feina.

Quan vas començar a participar en el programa Reincorpora? Com ho vas conèixer?

Vaig començar el 12 de setembre de 2019, vaig conèixer el programa Reincorpora gràcies a la recomanació d’una professional amb la qual vaig estar en contacte després d’una etapa dura per a mi.

Quin suport has rebut del programa Reincorpora?

Suport i acompanyament en la recerca de feina, començant per redescobrir-me a mi mateix i guanyar seguretat per saber afrontar millor un procés de selecció i en realitat, diferents circumstàncies que em pugui presentar la vida.

Com ha estat la relació amb la tècnica Reincorpora que t’ha donat suport durant el procés d’acompanyament?

La veritat és que vaig començar el programa de la mà de l’Anabel, ara segueixo amb la Sílvia, a qui no he pogut veure en persona i no obstant això, he pogut establir un vincle de confiança i notar la seva preocupació sincera cap a mi i les seves ganes d’ajudar-me. El tracte amb totes dues ha estat molt bo i els estic agraït pel seu suport.

Què has aconseguit?

El que més destacaria, el més important: tenir confiança, seguretat i sentir-me capaç. També l’oportunitat de conèixer noves eines digitals com CANVA.

I bé actualment estic treballant. Em sento útil i autosuficient, les valoracions dels meus superiors, companys i companyes, de l’empresa en general són positives, així que sento que he aconseguit un lloc de treball on encaixo i aporto les meves ganes i el meu granet de sorra perquè tot surti feia davant.

Quina valoració fas del teu pas per Reincorpora?

Encara segueixo en el programa. Així i tot, com deia, la meva valoració és d’agraïment i recomanació. De vegades, et sents perdut o tens por, un bon exemple ha estat l’actual, aquest estat d’alarma, que en el seu inici va provocar l’extinció del meu contracte. I es dibuixava un escenari més complex i amb dificultat de poder seguir, i en aquest moment és en el qual em vaig sentir més recolzat. Tot i la distància i haver realitzat les sessions de manera telemàtica, amb videotrucades, hem pogut fer un exercici profund d’autoconeixement i aprofitar l’ocasió per reformular el meu CV. He après a entrar i utilitzar CANVA, que ofereix moltes possibilitats i em sento orgullós del meu CV, d’ensenyar-lo i sóc autònom per poder-lo modificar.

A més, he tornat a treballar i sé que amb esforç i perseverança sortiré del que aquest per venir. Tot i que es poden presentar situacions amb dificultats, he après a trobar les eines i els canals per seguir endavant. Per quin motiu hem de tenir por als canvis? Tota la vida és un canvi, això és el que em porto del pas pel programa, la seguretat i saber buscar i utilitzar eines per a cada situació.

Com és la teva jornada de treball ara? Com et sents en el teu dia a dia?

Em sento útil, valorat, sento que des de l’empresa (Kuehne – Nagel) estan agraïts amb el meu rendiment i jo agraït pel tracte rebut i per poder sentir-me realitzat i autosuficient.

La meva jornada és variada i passa ràpid, em prenc les tasques com a reptes personals, m’agrada millorar i poder realitzar les meves funcions amb qualitat i cada vegada en menor temps, això, el fet de veure que em vaig superant, fa que em senti bé.

El programa d’inserció sociolaboral Reincorpora és subvencionat per la Fundació “la Caixa”.