Si bé les dades de l’atur del tercer trimestre de 2021 han sofert una millora considerable (-26,9%) amb un atur a l’inici de l’any del 10,16%, seguim veient que la desocupació té mirada de dona, jovent, persones majors de 45 anys i persones que porten més d’un any en recerca de feina. Segons l’Observatori del mercat de treball, les ocupacions més demandades per a les persones que recerquen feina són aquelles vinculades a les ocupacions elementals: la restauració, personals i venedors, administració i comptabilitat.

Tot i que sembla que el 2022 deixa clarament enrere la crisi de la pandèmia i que entrem en una situació de recuperació, cal avançar per a la consolidació d’aquesta recuperació. D’entrada, sembla que la Reforma Laboral que entrarà en vigor a partir del 30 de març ha d’ajudar-hi promovent una ocupació més estable.

Llegeix l’article complet aquí.

Directora General Corporativa de Fundació Intermedia. Membre de la Junta Directiva i de la Comissió d’Inserció Sociolaboral d’ECAS en representació de la Fundació Intermedia. Llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació i Pedagogia Terapèutica per la Universitat de Barcelona. Postgrau en Inserció laboral per la Universitat Pompeu Fabra i en Ciutadania i Immigració per la Universitat de Girona.