Els i les alumnes del Programa Singular de la Fundació Intermedia van participar el passat 12 de juny a la Jornada de treball amb l’empresa de consultoria i selecció de personal en l’àmbit mundial HAYS. Aquest programa està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social i el Fons Social Europeu en el marc de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, d’acord amb els Projectes Singulars de Garantia Juvenil.

En aquesta jornada d’empresa, hi van assistir 6 professionals especialitzats en consultoria de l’empresa HAYS amb l’objectiu de donar a conèixer als i les alumnes les característiques principals dels sectors del màrqueting, la logística i l’e-commerce i el sector tecnològic de la robòtica i la programació, especialitats en les quals s’estan formant els i les joves del Programa Singular.

L’acte va iniciar amb la presentació de l’empresa HAYS, on van explicar la seva missió i filosofia de negoci. Posteriorment es va dur a terme una presentació individual de cadascun del i les consultores, un resum dels perfils professionals que gestionen, la divisió en què treballen i quins són els valors que aporten tant als i les candidates com als seus clients.

La jornada va continuar amb la presentació generalista de cada sector, on s’exposaven els perfils tècnics en Marketing, E-commerce i Digital, els perfils tècnics IT i Enginyeria i els perfils financers Office Support i Logística, així com una presentació del mercat laboral actual.

En finalitzar la pausa, va tenir lloc l’espai pel taller pràctic amb grups de treball especialitzats per sector, perfils professionals i interessos dels i les joves. Dividits en 3 grups de 20 persones es van tractar els següents temes de manera més personalitzada: descripció i anàlisi del mercat laboral segons l’àrea de formació, el procés de recerca de feina (portals de feina, presentacions de candidatures, com aplicar a les ofertes de feina, etc.), la creació d’un currículum competent, els punts claus per afrontar una entrevista laboral i per últim un espai de debat, torn de preguntes i aprenentatge compartit on els i les joves van poder consultar dubtes sobre el mercat de treball i les ocupacions d’interès.

Des de Fundació Intermedia, volem agrair a l’empresa HAYS per la seva col·laboració i implicació amb el Projecte Singular i per l’aportació de consells i recomanacions útils per a potenciar la recerca de feina dels i les joves un cop finalitzat el programa formatiu.