El grup de joves de la formació professionalitzadora de Màrqueting i Xarxes Socials del Programa Singular de la Fundació Intermedia va presentar el passat 9 de juliol els projectes de final de curs a la seu de l’agència de publicitat BeAgency, a les instal·lacions del Pier01 de Barcelona Tech City al Palau de Mar.

Els projectes finals, que els i les alumnes han treballat per parelles i que han estat supervisats per l’equip docent que ha impartit els mòduls formatius, són el resultat de 250 hores lectives teòriques i pràctiques.

Entre els projectes que es van presentar a BeAgency hi ha, per exemple, l’aplicació web Happy Huerto, pensada per difondre la cultura dels horts urbans i crear comunitat entorn a l’agricultura a la ciutat. Un altre dels projectes de final de curs versava sobre una productora audiovisual dirigida a directors de curtmetratges amateurs.

En el terreny de les aplicacions, els i les alumnes també van presentar una APP per difondre la cultura japonesa K-Pop, on els usuaris i les usuàries poden consultar els concerts dels grups que representen la cultura K-Pop, localitzar els restaurants japonesos de Barcelona o les botigues de roba especialitzades en aquest moviment.

Dedicats al sector de la moda, els i les joves van desenvolupar la campanya per a una e-commerce de roba esportiva per skaters i una altra per a una botiga online per personalitzar jaquetes texanes.

Finalment, el darrer projecte girava entorn a un canal de Youtube dedicat als videojocs que gestiona un dels joves del curs i que té com a principal objectiu crear una comunitat de jugadors i jugadores compartint coneixements tècnics per a la creació i disseny de videojocs.

Xesco Serrano docent de l’assignatura de Màrqueting i Xarxes Socials i un dels responsables de BeAgency va destacar l’evolució que han fet els i les joves en el desenvolupament del projecte, posant en joc competències d’organització, planificació i treball en equip: «Les parelles han sabut potenciar el seu valor afegit i els seus punts forts, tant aquells i aquelles que destaquen per la seva creativitat i idees innovadores, com els i les que tenen més capacitat analítica i planificadora de totes les fases del projecte».

Serrano també va remarcar el fet que les idees presentades són “realistes i viables perquè a curt-mig termini es puguin desenvolupar en un context real dins del sector del màrqueting i social media”.

Tots els projectes han tingut com a nexe comú els diferents elements que ha de contemplar una campanya publicitària a través de les xarxes socials. D’aquesta manera, entre els continguts, els i les joves han treballat l’anàlisi de la competència al mercat, el pla de contenció, la presència a les diferents xarxes socials proposades i la proposta de creació de continguts.

El Programa Singular està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social i el Fons Social Europeu en el marc de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, d’acord amb els Projectes Singulars de Garantia Juvenil.