L’alcalde de Badalona i president del Consorci Badalona Sud, Xavier Garcia Albiol; el director de l’àrea social de la Fundació “la Caixa”, Marc Simón; i el director de la Fundació Intermèdia, Marc Carbonell; van signar el 17 de desembre un acord per sumar esforços a favor de la integració laboral de persones en risc o situació d’exclusió a Badalona. L’acte va comptar també amb la presència del director general d’Acció Cívica i Comunitària del Departament de Benestar Social i Família, Ramon Terrassa. 23 empreses i agrupacions empresarials de tot tipus de sectors participen en aquesta iniciativa.

El projecte, que porta per títol Incorpora Badalona Sud, ofereix assessorament a les empreses i organitzacions empresarials adherides, així com suport integral en el procés de contractació i incorporació de persones en risc o situació d’exclusió al món laboral, entre altres accions.
L’objectiu és sumar esforços entre el sector públic i el privat en favor de la integració laboral de persones desfavorides i propiciar la creació d’un territori socialment responsable a Badalona, on les empreses i organitzacions vinculades al territori d’actuació contribueixin a la millora de l’entorn i la qualitat de vida de la ciutadania.
L’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, va destacat que “a través del treball conjunt d’entitats públiques i privades i la implicació en actuacions de desenvolupament es pot aconseguir que les persones que viuen en una determinada zona tinguin millors expectatives de futur”.

Les empreses adherides al conveni són: Institut Municipal de Promoció de l’Ocupació de l’Ajuntament de Badalona, Federació d’Empresaris de Badalona, Gremi d’Instal·ladors del Barcelonès Nord, Gremi d’Hosteleria i Turisme del Barcelonès Nord-Maresme Sud, Hospital Universitari Germans Trias i Pujol, Delegació al Barcelonès Nord de la Cambra de Comerç de Barcelona, Centre Comercial Màgic Badalona, Caixa Empresa: Centre d’Empreses de Badalona-Maresme, Aritex, Garmin, Makro, Mercadona, Grup Giró, Federal Mogul, Enrique Tomás, Rafael Hoteles, Tusgsal, Toys’r’us, Leroy Merlin, Blau Neteges, Barna Asistent, Ikea i Supermercats Día.

L’acord s’emmarca en el programa d’integració laboral de l’Obra Social “la Caixa”, Incorpora, que fins al moment ha facilitat 2.595 llocs de treball a la província de Barcelona gràcies al compromís de 854 empreses barcelonines i de 67 entitats socials. El programa es dirigeix a col·lectius desfavorits, com persones amb discapacitat, aturats de llarga durada, joves en situació de vulnerabilitat o dones víctimes de la violència de gènere, entre altres.
A més, amb el projecte Incorpora Badalona Sud s’intensifica l’acció de l’entitat financera a la zona, ja que hi desenvolupa també el programa CaixaProinfància, dirigit a l’atenció a famílies amb nens de 0 a 16 anys en situació de vulnerabilitat. L’Obra Social també compta amb el suport del Consorci Badalona Sud per desenvolupar aquesta iniciativa.