La Diputació de Barcelona i el Departament d’Aude (França) impulsen una visita a Brussel·les per tal que un conjunt de dones joves puguin conèixer les institucions europees i reunir-se amb diferents representants europeus.

Arran del diàleg ciutadà transfronterer organitzat el 24 de novembre de 2021, en el marc de la Conferència sobre el futur d’Europa “Les dones joves també són el futur d’Europa!”, s’organitza una visita a les institucions europees per a les joves que van participar en l’intercanvi per tal de completar el seu recorregut com a ciutadanes europees actives.

Dones joves de Fundació Intermedia, Fundació Ires i Mission Locale van viatjar a Brussel·les (Bèlgica) per participar en una missió transfronterera amb l’objectiu de conèixer de prop les institucions europees i fer-hi sentir la seva veu. Aquesta iniciativa forma part dels actes que s’estan realitzant en el marc de la COFOE, la Conferència sobre el Futur d’Europa.

Durant els dies de la trobada, que va tenir lloc del 29 de juny a l’1 de juliol, el grup de dones de la província de Barcelona i el departament francès d’Aude van poder visitar les institucions europees de la ciutat: el Comitè Europeu de les Regions, el Parlament Europeu i la Comissió Europea.

Parlament Europeu

A la trobada, el grup va poder fer arribar als representants europeus les seves inquietuds en temes tan importants com la qualitat de vida i l’accés a l’habitatge, alimentació, assistència sanitària, l’accés a un treball digne o millorar la inserció laboral, mecanismes a millorar per tenir accés a l’educació i a la igualtat de la ciutadania, com afecta la violència de gènere en les persones joves i cercles propers, etc.

També, van poder conèixer el funcionament de les diferents institucions europees i les seves línies de treball, veient in situ les diferents instal·lacions i presenciant una sessió plenària del Comitè Europeu de les Regions.

A més a més, les joves van poder visitar el museu Parlamentarium, on guies multimèdia condueixen als i les visitants al cor del Parlament Europeu, explicant el camí cap a la cooperació europea, com funciona el Parlament Europeu i què fan els seus diputats per fer front als reptes d’avui.

Parlamentarium

L’itinerari va concloure amb un espai de debat sobre els drets de les dones i la igualtat d’oportunitats i amb un espai obert per compartir conclusions envers els coneixements apressos durant l’estada a Brussel·les.

Aquesta és una iniciativa local, impulsada per la Diputació de Barcelona i el Departament d’Aude (FR) en el marc de la Conferència sobre el Futur d’Europa.

Galeria d’imatges