Deu nous convenis de col·laboració s’han incorporat a la iniciativa Badalona Territori Socialment Responsable, en el marc del programa Incorpora Badalona Sud, programa d’orientació i intermediació laboral finançat per la Fundació La Caixa i el Consorci de Badalona Sud i gestionat per la Fundació Intermedia.

A l’acte formal de signatura, celebrat el 3 de març de 2015, hi van participar l’alcalde de Badalona i president del Consorci Badalona Sud, Xavier Garcia Albiol; el director corporatiu de l’Àrea Social de la Fundació La Caixa, Marc Simon; el director territorial de Caixabank a Barcelona, Jordi Nicolau; i el director de Fundació Intermedia, Jordi Picas.

Es tracta de la renovació i ampliació del conveni signat el 17 de desembre de 2013 i que fins ara ja ha facilitat la contractació de 65 persones en risc o situació d’exclusió social gràcies a la col·laboració de 21 empreses. Amb aquest programa es pretén que Badalona sigui un Territori Socialment Responsable, amb la implicació d’empreses de la ciutat i amb l’objectiu de treballar pel compromís i la millora de la qualitat de vida de les famílies mitjançant la creació de llocs de treball.

badalona2015_2

En aquest segon any de vigència del programa, i per donar-li una dimensió comunitària, s’ha implicat a dos centres educatius del territori, els alumnes dels quals han creat un logotip per a les empreses que s’adhereixin a la iniciativa. Durant l’acte de signatura es vaatorgar el premi a l’alumna que ha realitzat el logo guanyador.

LogoTSR

Els objectius del programa ‘Incorpora Badalona Sud’ són els següents:

• Millorar les condicions de vida de les famílies en situació de desavantatge social.
  • Fomentar l’ocupació de les persones aturades en risc d’exclusió social.
  • Posar en marxa metodologies i recursos d’ocupació que facin possible l’alternança entre l’aprenentatge de competències professionals i dels coneixements bàsics complementaris, a més del desenvolupament d’habilitats socials i laborals.
  • Afavorir les possibilitats d’incorporació al mercat de treball dels participants amb un pla estratègic d’intermediació empresarial local.
  • Posar en marxa processos d’intermediació laboral amb les empreses des de la responsabilitat social corporativa.

Amb aquesta nova incorporació d’empreses al programa, participen activament al projecte les següents organitzacions:

Des de 2015:
Pastisseria Comas
Buenaventura Borras
Restaurant Can Frai
Asindem
El café de les antípodes
Artes Gráficas Venus
Personal 7 ETT
Ecoscooty
Leroy Merlin
Ikea