Aquestes darreres setmanes, els mitjans de comunicació ens facilitaven tres dades que, com a poc, ens haurien de fer pensar. En primer lloc, la mateixa Generalitat de Catalunya reconeixia que més de 400.000 catalans menors de setze anys estan en risc de pobresa, al nivell de les dades de Romania, Bulgària i Grècia. En paral·lel, un informe de Save the Children assenyalava que més de 240.000 infants a Catalunya passen fred a casa. I finalment, a la darrera edició del Baròmetre d’Opinió de la Infància i l’Adolescència d’UNICEF s’indica que el 8,5% dels infants de l’Estat amb un nivell adquisitiu baix se senten sempre tristos.

De fet, les entitats socials apuntem a una creixent incidència de la pobresa entre la població infantil i adolescent, essent la franja d’edat amb la taxa AROPE de risc de pobresa més elevada: un 31,3%, tal com indica l’informe d’indicadors socials INSOCAT 15 Vides precàries, drets vulnerats.

Llegeix l’article complet aquí.

Directora General Corporativa de Fundació Intermedia. Membre de la Junta Directiva i de la Comissió d’Inserció Sociolaboral d’ECAS en representació de la Fundació Intermedia. Llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació i Pedagogia Terapèutica per la Universitat de Barcelona. Postgrau en Inserció laboral per la Universitat Pompeu Fabra i en Ciutadania i Immigració per la Universitat de Girona.

Membre de la comissió de Famílies d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS). Llicenciada en Pedagogia per la Universitat de Barcelona i educadora social habilitada. Responsable de l’Oficina de projectes de la Fundació IReS.