Eulen SA, Eulen Formación, Marc Clear, MAP – Serveis a les persones SL, Temps ETT i Cloudtown Brands han estat les empreses encarregades d’apropar el mercat laboral als i les participants del cicle

Fins a 279 persones i 21 empreses han participat en les diferents sessions organitzades als territoris de Barcelona, Tarragona, Girona i Balears des de finals d’octubre fins a mitjans de novembre.

Fundació Intermedia tanca el cicle d’Speed Datings Laborals amb empreses de la demarcació de Barcelona després de cinc jornades de sessions virtuals i dues de trobada presencial amb gairebé un centenar de participants de programes d’orientació i inserció laboral de l’entitat i la implicació dels responsables de recursos humans de diverses empreses col·laboradores.

L’objectiu principal dels Speed Datings Laborals és apropar les persones que es troben en situació de recerca de feina al teixit empresarial que cerca talent per incorporar a les seves empreses. Abans de les sessions amb les empreses, les persones usuàries dels programes d’orientació laboral de la fundació, han realitzat un entrenament en competències digitals per tal d’afrontar aquestes entrevistes «ràpides» en format virtual, cosa que també els ha permès posar en pràctica els recursos personals per afrontar un procés de selecció real.

Sessions virtuals i presencials

Durant els dies 25 i 26 d’octubre l’equip d’intermediació de Fundació Intermedia va organitzar sessions presencials amb Eulen SA, i ja la primera sessió d’Speed Dating Laboral en format virtual va tenir lloc el 27 d’octubre. L’activitat va anar a càrrec de Querat Ruiz, gestora de formació a Catalunya de l’empresa EULEN Formación.

Durant la trobada, Ruiz, va explicar a les persones participants els serveis que ofereix Eulen, quina és la missió de l’empresa, com gestiona els processos de reclutament de personal, quins aspectes valora més en els processos de selecció, i quins són els perfils professionals que habitualment contracta. Al final de la sessió, els i les participants van poder fer una breu defensa de la seva candidatura per optar a alguna de les vacants que gestiona l’empresa.

El 4 de novembre van tenir lloc dues sessions simultànies, una en col·laboració amb Marc Clear, una empresa d’Outsourcing, especialitzada en la neteja d’establiments del sector turístic; i l’altra amb MAP – Serveis a les persones SL, especialitzada en serveis directes a la població amb un Centre de Dia per gent gran i Serveis d’Atenció Domiciliària

Marc Clear apropa el perfil de neteja al sector turístic als i les participants d’Intermedia

La sessió amb l’empresa Marc Clear va comptar amb la presència d’Ismael Hernández, director de recursos humans de l’empresa d’outsourcing, que durant la trobada va explicar quins són els perfils professionals més demandats per l’empresa, quines són les competències que més valoren en els i les treballadores, així com els horaris que ofereixen i altres condicions laborals. Els i les participants a la sessió van tenir l’oportunitat de presentar la seva candidatura a l’empresa i exposar la seva experiència laboral i disponibilitat horària per treballar.

Hernández es va mostrar satisfet amb l’experiència organitzada per Intermedia i va expressar que estava gratament sorprès pel l’alt nivell de candidatures rebudes.

Perfils del sector assistencial de la mà de MAP – Serveis a les persones

El mateix dia, el 4 de novembre l’equip d’intermediació de Barcelona de Fundació Intermedia va organitzar la sessió d’speed dating laboral amb la directora de MAP – Serveis a les persones SL, Rosa Prats, que va explicar a les persones participants, els requisits, tasques i funcions dels perfils professionals que treballen a MAP i va poder conèixer de primera mà les persones interessades en treballar en el sector assistencial.

El perfils del sector logístic, de la mà de Temps ETT

El 5 de novembre Intermedia va organitzar una ova sessió virtual, aquesta vegada amb la presència de Vanessa Gonzalez, directora regional, Cindi Benítez, consultora de recursos humans i César Fandiño, director d’oficina de l’empresa de treball temporal Temps ETT.

Durant la sessió, les persones referents de l’empresa van poder realitzar entrevistes curtes de selecció per a les diferents vacants del sector logístic, concretament per mosso/a de magatzem i repartidors/es. En aquesta trobada també hi van assistir persones provinents del Centre de Noves Oportunitats del Maresme-Vallès.

Els perfils de restauració, de cuina i sala, amb Cloudtown Brands

Va tancar el cicle d’Speed Datings amb empreses de Barcelona, la trobada amb la plataforma de restauració digital Cloudtown Brands, que va anar a càrrec de Jamileth Escobar, responsable de personal i Mireya Mendoza, directora d’administració de la empresa, i que van plantejar la sessió entorn a la contractació de perfils de cambrer/a i auxiliar de cuina.

279 persones i 21 empreses als speed dating de Barcelona, Tarragona, Girona i Balears

Les sessions d’Speed Datings Laborals amb empreses de Barcelona completen les que van tenir lloc els dies 27 i 28 d’octubre amb vuit empreses de la demarcació de Tarragona i el 4 de novembre amb la sessió Interimpulsa’t amb empreses de Girona així com les 3 trobades virtuals amb 4 empreses de les Illes Balears durant els dies 9, 16 i 17 de novembre. Fins a 279 persones en recerca de feina i usuàries de programes d’Intermedia han participat en aquestes sessions d’Speed Datings Laborals.