La Sonia Maider té 58 anys i és una de les persones participants del Programa Jo Puc en Xarxa desenvolupat per la Fundació Intermedia al Prat de Llobregat. Avui conversem amb ella per conèixer com ha estat el seu pas pel programa i per Fundació Intermedia.

-Com vas conèixer Fundació Intermedia? Quan vas començar a participar en l’entitat?

Vaig conèixer la fundació a través de la meva assistenta social, què em va derivar al programa el maig de 2021.

-Quin suport has rebut del programa?

He rebut suport en tots els àmbits, tant tècnicament, com emocionalment. Pel que fa a la part tècnica, he rebut acompanyament en la cerca de feina, en com redactar un CV, en aprendre a fer ús de l’ordinador i en conèixer com navegar per internet per a millorar la meva autonomia. També, he participat en simulacions d’entrevistes, que m’han permès perdre la vergonya en grup. I, emocionalment, l’orientadora m’ha donat suport en tot moment i m’ha donat forces per a seguir endavant. Ha estat un suport emocional molt bonic.

-Com ha estat la relació amb la tècnica que t’ha recolzat en el procés? Com t’has sentit?

He sentit molt de suport per part de la tècnica, qualsevol problema o dubte que tenia estava al meu costat per ajudar-me. M’he sentit molt bé, la relació ha estat molt bona i positiva.

-Com ha estat el teu pas per Intermedia? Què te n’emportes? Què n’has tret de positiu?

Estic molt contenta del meu pas per Intermedia. He après i compartit moltes coses positives. Vaig aconseguir trobar diferents feines. Al mes de juliol vaig treballar d’Auxiliar de Cuina a la fundació Fundesplai, i ara actualment, treballo d’Auxiliar de consergeria en un col·legi situat al Prat de Llobregat.

-Com vas conèixer l’empresa on treballes?

Vaig conèixer l’empresa on treballo gràcies a l’acompanyament i treball de la tècnica d’intermediació laboral d’Intermedia, que em va donar eines i consells per postular-me a diferents ofertes de feina. Em vaig inscriure a l’oferta d’Auxiliar de consergeria i finalment vaig ser la persona seleccionada.

-Quina era la teva situació abans de trobar la feina i com et vas sentir quan et van donar facilitats perquè poguessis incorporar-te?

Estava en una situació difícil, em sentia avorrida i desanimada. Després del meu pas pel programa, em vaig sentir millor, cada dia més animada.

-Com és la teva feina ara? (jornada laboral, funcions, etc.)

Ara treballo d’Auxiliar de consergeria a jornada completa i estic contenta, ja que la meva feina m’agrada. És un treball senzill, però amb molta responsabilitat perquè tractem amb nens i nenes i pares i mares.

-Has decidit reprendre els estudis? Quina branca o formació has triat?

Vaig començar a cursar un curs de català, amb l’objectiu de conèixer la llengua i que, de cara a un futur, em serveixi per a aconseguir noves oportunitats laborals.

-Què creus que podria millorar del teu pas per Fundació Intermedia?

Considero que el meu pas pel programa ha estat molt positiu. Em va agradar molt participar en els tallers de competències transversals, perquè vaig aprendre moltes coses sobre mi mateixa i el meu perfil professional.

Durant el meu pas pel programa em vaig sentir molt valorada i estic orgullosa de la meva força de voluntat i de l’acompanyament rebut per la Fundació Intermedia.

El Programa Jo Puc en Xarxa és impulsat per l’Àrea de Desenvolupament Econòmic i per l’Àrea d’Acció Social de l’Ajuntament del Prat del Llobregat.