En Mounir Kotbi és un jove de 19 anys nascut al Marroc, amb més de sis anys de residència al nostre país, i participant del programa Singulars de Fundació Intermedia. Destaquen d’ell el seu somriure, les ganes de viure i les inigualables habilitats socials que han fet que tragués molt partit de la formació d’Atenció al Client, E-commerce i Logística, sent contractat per l’empresa Bricomart gràcies a la seva actitud al Saló Internacional de la Logística (SIL), que va tenir lloc a Barcelona el passat mes de juny.

En Mounir va contactar amb la tutora del curs a través d’un anunci que li va aparèixer a Instagram, on es publicitava aquest programa dirigit a joves entre 16 i 29 anys. En aquell moment, el jove treballava com a repartidor a Burger King a les tardes i tenia ganes de compaginar la feina amb una formació els matins. Aquesta s’ajustava als seus interessos i motivacions, ja que el jove considerava que és bo en el tracte amb les persones, és sociable i molt bon comunicador. A més, havia analitzat el mercat de treball i era conscient que es busquen molts perfils joves per a desenvolupar tasques en el sector de la logística. Així doncs, veia aquest programa com una oportunitat de fer una millora laboral i no va dubtar en apuntar-s’hi.

Durant aquest trajecte, en Mounir va estar en permanent contacte amb els seus agents educatius, que en els moments de dubte el van encoratjar que no abandonés i confiés en el procés. Aquests moments poden acabar sent clau en la vida de qualsevol jove.

A principis de juny, se celebrava a Barcelona la fira SIL i Intermedia hi va assistir amb un grup de joves. Si bé és cert que afrontaven la jornada encoratjats, alguns van sentir que la fira estava més enfocada a professionals del sector logístic que als estudiants. “Estava pensant a marxar a casa”, ens explica en Mounir, quan la Neus Soler, docent del mòdul d’e-Commerce, els va animar a entrar en una xerrada liderada per diferents responsables de recursos humans. Al cap d’uns minuts, van oferir el torn de paraula als participants i en Mounir no va perdre l’oportunitat de dirigir-se als ponents en nom de totes les persones joves: “Tenim moltes ganes de treballar, d’aprendre i no tenim tantes responsabilitats, fet que fa que ens puguem comprometre més, però el que falta és que les empreses ens donin més oportunitats”.

Confia en el procés, mai saps on trobaràs la teva oportunitat

Amb aquest discurs que va concloure amb forts aplaudiments, en Mounir va aconseguir una entrevista directa amb el director de Bricomart, que en aquell moment tenia una vacant en la seva empresa. Al cap de quinze dies, en Mounir ja signava un contracte de sis mesos amb aquesta gran empresa que li ofereix un pla de carrera motivant. Ha sabut encaixar els seus punts forts i els seus interessos i avui dia el podem trobar a atenció al client, en la secció de fusta, executant tasques de logística.

El jove sobretot agraeix al programa les competències adquirides que han reforçat les seves habilitats en atenció al client, totes les accions d’orientació laboral que el van preparar per a aquell moment (des del CV per competències i les presentacions orals a l’aula, fins a dinàmiques com l’elevator pitch) i les accions que els connecten amb el teixit productiu de la ciutat, com les fires i les accions socials que tantes vegades resulten oportunitats de pràctiques i/o d’inserció.

En Mounir recomana a les persones joves que afrontin la vida en general, i les formacions en particular, amb motivació, ganes i responsabilitat, i que aprofitin les oportunitats que poden trobar en programes com Singulars amb l’equip de Fundació Intermedia.