La Lucia Bueno té 19 anys i és una de les joves participants del curs de Màrqueting i publicitat en entorns digitals i Social Media del Programa Singulars desenvolupat per la Fundació Intermedia. Avui conversem amb ella per conèixer com ha estat el seu pas pel programa i per Fundació Intermedia.

-Com vas conèixer Fundació Intermedia? Quan vas començar a participar en l’entitat?

Vaig conèixer la fundació a través d’una entitat del Prat de Llobregat que ofereix informació i assessorament formatiu i laboral a joves de la ciutat. A l’inici anava a realitzar el curs d’E-commerce logística i Atenció al Client del programa Singulars de Fundació Intermedia, però finalment em vaig apuntar al curs de Màrqueting i publicitat en entorns digitals i Social Media del mateix programa.

-Quin suport has rebut del programa?

He rebut suport en tots els àmbits, tant acadèmicament, com personalment. El més important que m’emporto del meu pas pel programa són els coneixements adquirits al llarg de curs i l’acompanyament que he rebut tant de les tècniques del programa com del professorat.

-Com ha estat la relació amb la tècnica que t’ha recolzat en el procés? Com t’has sentit?

He sentit molt de suport per part de la tècnica, qualsevol problema o dubte que tenia estava al meu costat per ajudar-me. M’ha agradat molt sentir que podia comptar amb ella en tot moment i que s’impliqués tant en el procés.

-Com ha estat el teu pas per Intermedia? Què te n’emportes? Què n’has tret de positiu?

Estic molt contenta del meu pas per Intermedia. M’ha fet aprendre moltes coses noves, conèixer a gent que m’estimo molt i sobretot, m’ha ajudat a trobar el que realment m’agrada. És un curs molt complet, fèiem moltes activitats per fomentar la creativitat i també, el fet de realitzar pràctiques no laborals, m’ha ajudat a poder desenvolupar i posar en pràctica tot el que vaig aprendre al llarg del curs.

-Com vas decidir reprendre els estudis?

Tenia molt clar que volia seguir estudiant, però estava bastant perduda sobre què era el que volia fer. Des d’Intermedia em van ajudar moltíssim a decidir-me. Vam buscar diferents opcions de cicles formatius i finalment vaig trobar el que realment m’agradava.

-Quina branca o formació has triat? Com t’has sentit en tornar a classe?

Finalment, vaig decidir-me per la branca del disseny gràfic, ja que a l’hora de presentar projectes era el que més m’agradava fer. La veritat és que tornar a classe ha sigut una mica estressant, però em sento molt contenta d’haver pres aquesta decisió.

-Com veus el futur a partir d’ara?

Ara mateix em veig estudiant, ja que estic en el primer curs del cicle de disseny gràfic, però en un futur m’agradaria trobar feina en una empresa que realment m’agradi. En un temps potser em plantejaria realitzar un altre curs a Fundació Intermedia, per tal d’ampliar la meva formació.

-Què creus que podria millorar del teu pas per Fundació Intermedia?

En el moment de realitzar el curs, va ser en un moment complicat, ja que sortíem d’una pandèmia i ho vam fer quasi tot de manera on-line. Ens vam adaptar superbé a fer-ho en format virtual, però penso que si la formació hagués sigut de forma presencial, hauria estat molt millor. El programa Singulars, és un programa molt complet, on he après moltes coses, tant en l’àmbit formatiu com personalment. Per la meva part he de dir que participar en la formació m’ha ajudat molt a créixer com a persona i és una cosa de la qual estic molt agraïda.

El Programa Singulars és un projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social i el Fons Social Europeu en el marc de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, d’acord amb els Projectes Singulars de Garantia Juvenil.