La Laura López Gilbets és una dona de 27 anys nascuda a Barcelona i és una de les participants del Programa Intermedia x Feina, desenvolupat per la Fundació Intermedia a Catalunya i les Illes Balears i destinat a acompanyar a aquelles persones que s’han vist afectades a nivell laboral durant la crisi del coronavirus. Avui conversem amb ella per conèixer com ha estat el seu pas pel programa i per Fundació Intermedia.

-Com vas conèixer Fundació Intermedia? Quan vas començar a participar en l’entitat?

Vaig conèixer l’entitat a través de coneguts i consultant la seva web vaig assabentar-me que oferien el programa Intermedia x Feina.

-Quin suport has rebut del programa?

Des del Intermedia x Feina m’han assessorat en la recerca de feina oferint-me eines que em poguessin ser útils per a la meva recerca real. En el meu cas, aquestes eines van ser la carta de presentació personal, el coneixement més profund de la plataforma LinkedIn o el procediment per fer una autocandidatura, per exemple.

-Com ha estat la relació amb la tècnica que t’ha donat suport en el procés? Com t’has sentit?

Per mi, aquest és el punt clau d’aquest programa! Des de l’inici vaig sentir que eren persones amb experiència real en la recerca de feina. Realment, em vaig sentir molt escoltada per les tècniques i el que vaig rebre per part seva va ser una personalització del servei orientat que jo necessitava. Quan cerques feina, de vegades et sents sola, i el fet que a part de donar-te recursos, atenguin els teus dubtes o temors, és un xut d’energia enmig del procés.

-Com ha estat el teu pas per Intermedia? Què te n’emportes? Què n’has tret de positiu?

Per mi la recerca de feina ha estat una etapa que ha afectat molt aspectes de la meva vida. El primer que he d’agrair al programa és l’empatia per entendre com m’estava sentint el fet de no aconseguir feina i trobar un espai on poder ordenar totes les emocions que sentia. A més, tallers com els de competències em van ajudar per definir amb més precisió els punts personals que volia reforçar. Però, sens dubte, si m’hagués de quedar amb algun moment seria quan els vaig comunicar que havia aconseguit la feina i sentir la seva alegria compartida.

-Com vas conèixer l’empresa on treballes?

Vaig conèixer l’empresa fent recerca de les principals empreses del meu sector. Vaig veure una oferta seva a Infojobs i, com que l’havia cercat prèviament, vaig jugar amb avantatge en el moment de l’entrevista.

-Quina era la teva situació abans de trobar la feina i com et vas sentir quan et van donar facilitats perquè poguessis incorporar-te?

Després de preparar-me unes oposicions durant dos anys i no treure la plaça vaig començar a buscar feina del meu àmbit al sector privat. A l’haver estat estudiant, no tenia experiència i em sentia molt limitada. Des del programa ens vam enfocar a altres aspectes que poguessin ser valuosos per les empreses, més enllà de l’experiència laboral, i em va motivar molt per presentar  candidatures que mesos abans no hagués ni intentat.

-Com és la teva feina ara? (jornada laboral, funcions, etc.) Quines sensacions tens dels primers dies?

Actualment, treballo com a analista en uns laboratoris d’anàlisis fent una jornada completa. Per mi és una gran oportunitat, ja que és una empresa molt gran on es fan moltes tècniques diferents i això em permet aprendre dia rere dia.

El Programa Intermedia x Feina compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona.