El Harshdeep Singh té 23 anys i és un dels joves participants del curs d’Anglès aplicat a l’E-commerce del Programa Singulars desenvolupat per Fundació Intermedia. De la seva participació en el programa destaca la possibilitat de realitzar pràctiques no laborals a una empresa tecnològica, on ha aconseguit una inserció laboral postpràctiques. Avui conversem amb ell per conèixer com ha estat el seu pas pel programa i per Fundació Intermedia.

-Com vas conèixer Fundació Intermedia?

Vaig finalitzar el cicle formatiu de Manteniment Aeromecànic, però em mancava el permís de treball. Mentre esperava per obtenir-lo, vaig acudir a la Fundació Intermedia. Vaig apuntar-me al curs d’Anglès aplicat a l’E-commerce per recomanació del tècnic del Programa Incorpora que em va atendre.

-Per quin motiu vas escollir aquesta formació?

Inicialment, vaig voler apuntar-me al curs de Programació Web del Programa Singulars. Finalment, vaig realitzar el curs d’Anglès aplicat a l’E-commerce, ja que es complementa amb la formació de Programació Full-Stack que estic cursant en un altre centre.

-Com ha estat el teu pas per Intermedia? Què te n’emportes? Què n’has tret de positiu?

Ha estat molt bo. M’emporto l’acompanyament rebut per part de les tècniques d’Intermedia pel que fa a la gestió de les pràctiques i el suport en la recerca de feina. També, destaco la possibilitat de realitzar pràctiques no laborals a empreses col·laboradores de l’entitat i la possibilitat de participar en esdeveniments com JoBarcelona o l’Advanced Factories.

-Com vas conèixer l’empresa on treballes?

A través de Fundació Intermedia, i gràcies a la tutora i la prospectora del Programa. Em van proporcionar, d’una banda, els recursos i eines necessàries per a defensar la meva candidatura, i d’altra banda, suport per trobar una empresa on fer les pràctiques i desenvolupar els meus coneixements tècnics. En finalitzar el període de pràctiques, l’empresa em va contractar.

-Hi ha coneixements que has adquirit a la formació d’Anglès aplicat a l’E-commerce que estàs aplicant a la teva feina?

Sí, he aplicat bastants coneixements. En l’àmbit de la programació web és molt important dominar l’anglès, sobretot a nivell tècnic, i en aquest sentit la formació va ser molt útil. També, m’han servit molt els coneixements tècnics apresos al Bootcamp pel que fa a la creació i desenvolupament de pàgines web, llenguatge HTML, Javascript i Python.

-Recomanaries aquest tipus d’itineraris formatius a altres joves? Per què?

Sí, perquè crec que és molt positiu que els i les joves puguin beneficiar-se de la formació, l’orientació i els recursos que s’ofereixen de manera gratuïta. Crec que aquest itinerari és una bona oportunitat per a qualsevol persona jove.

-Com veus el futur a partir d’ara?

Ara mateix estic molt focalitzat en guanyar experiència laboral i la meva prioritat és aprendre dels meus companys i companyes de feina.

Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social i el Fons Social Europeu en el marc de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, d’acord amb els Projectes Singulars de Garantia Juvenil.