La Gaudencia Boñaho és una dona de 57 anys nascuda a Guinea Equatorial i és una de les persones participants del Programa Jo Puc en Xarxa desenvolupat per la Fundació Intermedia al Prat de Llobregat. Avui conversem amb ella per conèixer com ha estat el seu pas pel programa i per Fundació Intermedia.

-Com vas conèixer Fundació Intermedia? Quan vas començar a participar amb l’entitat?

Vaig començar al programa Jo Puc en Xarxa l’any 2015, i he estat entrant i sortint, ja que he anat treballant al llarg d’aquests anys. Vaig conèixer la Fundació Intermedia a través del Centre de Promoció econòmica del Prat de Llobregat.

Quan vaig arribar a Intermedia, vaig començar a fer entrevistes amb les tècniques d’orientació, que em van acompanyar en el meu procés de recerca de feina. Vaig fer diferents sessions per tal d’identificar les meves competències i saber com enfrontar-me a processos de selecció de personal.

-Quin suport has rebut del programa?

A banda del seu suport a l’hora de buscar feina, he rebut suport moral i psicològic. Sempre m’han animat i motivat en què puc aconseguir allò que em proposi, que és treballar, i m’han sabut orientar. I gràcies a l’orientació laboral rebuda, ho he aconseguit.

-Com ha estat la relació amb la tècnica que t’ha donat suport en el procés? Com t’has sentit?

M’he sentit molt bé, perquè m’ha donat molt suport, i m’ha sabut entendre i tranquil·litzar en els meus pitjors moments. Sempre ha tingut molta comprensió i paciència amb mi. També, estic agraïda perquè ella m’ha fet saber que jo puc, i aquesta empenta m’ha ajudat molt. Tot i que he estat baixa d’ànims, m’ha donat suport i enfortit, i ha sabut treure el millor de mi, m’ha sabut aixecar la moral i m’ha fet arribar on soc.

-Com ha estat el teu pas per Intermedia? Què te n’emportes? Què n’has tret de positiu?

M’emporto una molt bona experiència del meu pas pel programa. Estic molt contenta i agraïda amb la tècnica que em va atendre.

-Com vas conèixer l’empresa on treballes?

Vaig conèixer l’empresa on treballo a través de la meva tècnica de referència, que em va presentar a un procés de selecció de personal, on finalment em van agafar pel lloc de feina.

-Quina era la teva situació abans de trobar la feina i com et vas sentir quan et van donar facilitats perquè poguessis incorporar-te?

Abans de començar el programa la meva situació era caòtica, ja que no tenia documentació en regla i em faltava un contracte de treball. La meva tècnica em va acompanyar en el procés de recerca de feina, i finalment vaig aconseguir una feina i vaig poder renovar el meu NIE.

-Com és la teva feina ara? (jornada laboral, funcions, etc.)

Estic treballant a jornada completa, des de fa 8 mesos. M’agrada molt la meva feina, l’ambient i la relació amb les meves companyes.

-Com veus el futur a partir d’ara?

Prometedor, l’enfronto amb molta força. Estic molt animada per seguir endavant. A més, aquesta situació anímica i laboral també m’ha ajudat a lluitar per un habitatge millor, i recentment m’he traslladat a un pis millor amb el meu fill.

El Programa Jo Puc en Xarxa és impulsat per l’Àrea de Desenvolupament Econòmic i per l’Àrea d’Acció Social de l’Ajuntament del Prat del Llobregat.