L’Elias Ourhou té 28 anys i és una de les persones participants del Club de la Feina del Servei Local d’Ocupació del Prat de Llobregat, desenvolupat per la Fundació Intermedia. Avui conversem amb ell per conèixer com ha estat el seu pas pel programa i per Fundació Intermedia.

-Per què vas acudir al SLO (Servei Local d’Ocupació del Prat)? Com vas conèixer el servei?

Jo vivia a Tortosa i vaig venir a viure al Prat. No coneixia res i abans d’arribar ja tenia la idea que quan canvies de localitat havia de buscar un lloc perquè m’ajudessin i sabia que a cada població hi havia aquest servei. Com no sabia on estava, vaig anar a preguntar a l’Ajuntament del Prat i allà em van derivar al Servei Local d’Ocupació del Prat. Bàsicament, vaig acudir al servei perquè em donessin les eines necessàries per buscar feina i un centre de pràctiques.

Quina idea tenies del programa abans de començar el teu itinerari?

La idea que tenia del programa, bàsicament era això, que t’acompanyaven en la recerca de feina. Quan vaig començar, vaig veure que també es tractaven altres temes, coses que m’han ajudat molt i no sabia que fèieu. Per exemple, guiar-me en com elaborar el meu currículum, com fer la carta de presentació i com presentar-me a les entrevistes de feina.

-Com ha estat la relació amb la tècnica que t’ha recolzat en el procés? Com t’has sentit?

M’he sentit molt bé, no m’esperava que fos tan proper i rebre tanta atenció. He notat sempre molta proximitat i que no m’ajudàveu perquè m’havíeu d’ajudar, sinó que us implicàveu en el meu procés i en mi. Heu estat molt atentes i m’heu ajudat molt i abans de venir no esperava això. M’heu facilitat molt les coses, i en coses que pensava que hauria de fer tot sol, m’heu acompanyat i m’heu donat eines per fer-ho.

Què és el que t’emportes del teu procés d’orientació?

Moltes coses. Sobretot, jo que feia 4 anys que estava treballant i no sabia res. Ha sigut com una actualització i reciclatge de tot. M’emporto com fer un currículum actualitzat, com actuar i afrontar una entrevista, els llocs més importants per buscar feina i com fer una carta de presentació.

-Quina era la teva situació abans de trobar centre de pràctiques i com et vas sentir quan et van donar facilitats perquè poguessis realitzar-les a la Fundació Intermedia?

Jo estava estudiant a Tortosa, el CFGS de Comerç i Màrqueting i vaig venir al Prat  per trobar més oportunitats laborals en el meu àmbit. Tot i haver finalitzat el Grau Superior, em faltaven les pràctiques per tenir la titulació, i l’institut només em podia facilitar centre a les Terres de l’Ebre. Llavors, tot sol havia de buscar un centre de pràctiques i no sabia ni per on començar.

Per buscar feina és més fàcil, però per buscar pràctiques no sabia com actuar, on buscar, ni què fer. En aquesta part m’heu ajudat molt, també. M’heu facilitat molt la feina, contribuint al fet que pogués fer les pràctiques a la Fundació Intermedia.

–Què ha suposat per tu poder realitzar les teves pràctiques a la Fundació Intermedia?

Al principi havia d’aconseguir un centre de pràctiques abans que s’acabés el temps. I m’heu ajudat a trobar un lloc per poder fer les pràctiques de forma fàcil i ràpida i, a més, és una fundació social que ajuda als altres i a mi també m’ha ajudat molt. Ha sigut un encert, perquè no m’esperava trobar un lloc així i estar tan a gust.

-Com està sent el teu pas per Intermedia com estudiant de pràctiques? Què n’estàs traient de positiu?

Realment, moltes coses. A part de com a estudiant, també estic aprenent com a professional. Com actuar, com enfocar una feina, com treballar en aquest àmbit i com pensar de manera més creativa i conceptual. Professionalment, estic aprenent a editar vídeos, a pensar en diferents dissenys perquè hi hagi diverses propostes i opcions per escollir, i a com redactar informes per explicar les feines i treballs que faig.

–Com és el teu dia a dia?

Al matí faig les pràctiques de 8 h a 12 h, els dilluns i dimarts ho faig online i dimecres, dijous i divendres vaig a la seu de Barcelona i les faig presencialment dins l’equip de Comunicació. Poder fer les pràctiques híbrides (online i presencial) m’ajuda a organitzar-me millor. Després, a la 13:30 h vaig  a treballar com a mosso de magatzem en una empresa de logística, on la meva funció principal és la càrrega i descàrrega manual dels camions. Jo tinc el carnet de carretoner i porto 4 anys en el sector de la logística. Treballo com a mosso de magatzem per a poder viure mentre estic fent les pràctiques per a poder treballar en un futur pròxim d’allò m’apassiona, que és el màrqueting i el disseny gràfic.

Aquest projecte és finançat pel Servei Local d’Ocupació de l’Ajuntament del Prat de Llobregat i desenvolupat per la Fundació Intermedia.