L’Ana Garcés té 23 anys i ha trobat feina després de passar pel programa Incorpora Jove, desenvolupat per Fundació Intermedia. Treballa com a dissenyadora gràfica i té la intenció de seguir formant-se en el futur. Avui conversem amb ella per conèixer com ha estat el seu pas pel programa i per Fundació Intermedia.

-Com vas conèixer Fundació Intermedia?

Va ser a través de la meva tutora del Servei de Seguiment, Acompanyament i Suport a Joves Extutelats (SSASJE), el juliol de 2020.

-Quin suport has rebut del programa Incorpora Jove?

En primer lloc, em va animar a seguir estudiant. Li van donar molta importància al meu futur educatiu i em van donar suport en tots els nivells per aconseguir treure’m els cicles formatius de grau mitjà i grau superior i les pràctiques. També em van ajudar molt en la cerca feina, a elaborar un currículum, a preparar una entrevista, a valorar un contracte laboral, i a treballar els canals de recerca de feina. També vaig comptar amb el seu suport emocional.

-Com ha estat la relació amb la tècnica que t’ha recolzat en el procés? Com t’has sentit?

He sentit molta proximitat des de l’inici. Un veritable interès per ajudar-me en tot moment, estant-hi sempre quan ho necessitava, de forma professional i propera.

-Com ha estat el teu pas per Intermedia? Què te n’emportes? Què n’has tret de positiu?

Ha estat molt bo. Al principi, pensava que l’entitat estava més enfocada a la cerca de feina, però després en rebre el suport dels tècnics (Laia i Àlex), vaig poder constatar que aquest suport es donava en tots els nivells. M’agradaria valorar de forma positiva les sessions que es realitzen per trobar feina de forma activa i, sobretot, el tracte amb els tècnics i les tècniques.

-Com vas conèixer l’empresa on treballes?

Treballo a l’empresa on vaig finalitzar les meves pràctiques del cicle formatiu de grau superior.

-Quina era la teva situació abans de trobar la feina i com et vas sentir quan et van donar facilitats perquè poguessis incorporar-te?

No tenia feina, estava acabant els estudis de grau superior. Just en aquell moment, la prestació d’atur se m’acabava en finalitzar el curs, així que va anar tot rodat. Em vaig sentir molt contenta i preparada, l’empresa em va donar la possibilitat de créixer, i això em va motivar i va suposar un repte per a mi.

-Com és la teva feina actualment? Quines sensacions tens dels primers dies?

Ara faig sis hores diàries, encara que a partir del mes de setembre en faré vuit. Treballo com a dissenyadora gràfica i realitzo funcions de disseny gràfic. També porto el contacte amb clients i la gestió dels encàrrecs, la preparació dels productes, etc. Els primers dies estava una mica preocupada, suposo que com sempre quan comences, però ara estic bé, ja que tinc més feina i responsabilitats.

-A banda de treballar, tens intenció de reprendre els estudis?

Vull treure’m el First Certificate d’anglès, ja fa temps que hi vaig al darrere. I també m’agradaria estudiar producció audiovisual.

-Com veus el futur a partir d’ara?

La veritat és vull gaudir del camí, millorar, aprendre més coses i estudiar producció audiovisual.

-Què creus que podria millorar del teu pas per Fundació Intermedia?

Crec que ha estat perfecte. Estic molt agraïda!

El programa Incorpora Jove és un projecte d’acompanyament i intermediació laboral especialment enfocat a la participació de joves ex tutelats, finançat per la Fundació “La Caixa”.