Com cada principi de mes es publiquen les dades de desocupació i els titulars als diaris assenyalen que l’atur registrat del mes de maig marca un descens històric, amb 129.378 persones aturades menys que el mes anterior a l’estat espanyol (15.368 a Catalunya). Amb les dades a la mà, efectivament s’ha creat feina i la seguretat social ha guanyat 211.923 afiliats/des (una pujada de l’1,1% respecte al mes d’abril), la millor dada des de 2018 i, a més, es recupera l’afiliació prèvia a la pandèmia. Però, atenció… perquè a vegades les dades no acaben de reflectir totes les cares de la realitat i del dia a dia de les persones.

Si acabem de desgranar les dades i posem totes les cartes damunt la taula, veiem que el mes de maig va acabar encara amb més de mig milió de persones en ERTO (373.480 amb suspensió total de l’activitat i 168.662 parcial) i el nombre total de persones inscrites a les oficines del Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE) se situa en 3.781.250 (481.817 a Catalunya). Cert: el nombre de persones en ERTO va caient i se situa en la dada més baixa des que va començar la pandèmia.

Llegeix l’article complet aquí.

Directora General Corporativa de Fundació Intermedia. Membre de la Junta Directiva i de la Comissió d’Inserció Sociolaboral d’ECAS en representació de la Fundació Intermedia. Llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació i Pedagogia Terapèutica per la Universitat de Barcelona. Postgrau en Inserció laboral per la Universitat Pompeu Fabra i en Ciutadania i Immigració per la Universitat de Girona.