Els i les participants dels programes Jo Puc del Prat de Llobregat i Eskala de Sant Boi de Llobregat van visitar el passat 15 de febrer el Centre Especial de treball d’ APMIB, situat al Prat de Llobregat, en el qual es realitzen manipulats, retractilats i productes empaquetats i embossats en tota classe de manufacturats per a la companyia Iberia. També ofereix altres serveis externalitzats per a empreses.

El Programa Jo Puc és un servei municipal adreçat a persones derivades de Serveis Socials per a la millora de la seva ocupabilitat, i està desenvolupat per la Fundació Intermedia i coordinat pel departament municipal de Serveis Socials i el Centre de Promoció Econòmica de l’Ajuntament del Prat de Llobregat. El programa Eskala és un dispositiu d’empoderament i coaching laboral dirigit als joves de Sant Boi de Llobregat que es troben en recerca activa de treball, i està desenvolupant per la Fundació Intermedia i coordinat per la unitat de Joventut de l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat.

Durant la visita guiada per la treballadora social i la psicòloga del centre, Alicia Dalda i Olga Castells, els i les usuàries van poder conèixer algunes de les persones que hi treballen, les instal·lacions i les diferents tasques que es realitzen al centre, així com postular-se com a futurs candidats.

APMIB, recentment incorporada al grup ENVERA, és una Associació sense ànim de lucre creada fa més de 40 anys per Empleats d’Iberia pares de persones amb discapacitat. La seva missió és la integració sociolaboral al llarg del cicle vital de les persones amb diversitat funcional (atenció primerenca, suport escolar, formació, inserció laboral, oci i cultura). El Grup Envera compta actualment amb centres especials de treball a diferents punts d’àmbit nacional (Madrid, Colmenar Viejo, Màlaga, Tenerife, Les Palmes i Barcelona).

Des de Fundació Intermedia volem agrair a APMIB per obrir-nos les seves portes i acollir-nos a les seves instal·lacions.