Una trentena de participants del Programa Integral de Cualificación y Empleo (PICE) de Fundació Intermedia van tenir l’oportunitat de realitzar dues visites guiades a l’empresa Mbcold Logistics vehiculades per Javier Luengo (responsable d’administració) i Quim Royuela (director d’operacions).

Els i les membres del programa PICE, dirigit a joves d’entre 16 i 29 anys que siguin beneficiaris de Garantia Juvenil amb l’objectiu d’afavorir el seu accés al mercat laboral, van poder veure en primera persona el funcionament d’una empresa d’aquest sector.

En la visita guiada, els i les joves van rebre les explicacions pertinents per part de l’empresa sobre el seu funcionament a la feina, les seves peculiaritats en treballar amb temperatura controlada i congelada, i la maquinària i altres elements que utilitzen.

La part més positiva d’aquesta visita és que, finalment, es va poder realitzar de manera presencial, després d’uns últims dos anys marcats per la pandèmia on l’empresa Mbcold Logistics va realitzar la formació pràctica a través de sessions telemàtiques.

Les visites es van dividir en dues parts. En primer lloc, una xerrada formativa on es va explicar el funcionament de l’empresa i la seva ubicació a Mercabarna i dels EPIs necessaris per dur a terme la seva activitat, entre altres aspectes. A continuació, els i les participants van veure les instal·lacions i les càmeres frigorífiques.

La col·laboració de Mbcold Logistics amb Intermedia s’estén ja durant uns quants anys, on l’esperit social, la professionalitat i la predisposició de l’empresa obrint les seves portes als usuaris i les usuàries de l’entitat també contempla la possibilitat que algun dels/les joves puguin formar part dels seus processos de selecció.

PICE és un programa impulsat pel Sistema Nacional de Garantia Juvenil i finançat per la Cambra de Comerç i el Fons Social Europeu.