10 ANYS INTERMEDIA2022-12-22T14:36:52+01:00

• #TransformantAmbPropòsit
  • 10 anys

Fundació Intermedia – 10 Anys de Compromís amb l’ocupació

Intermedia és una fundació sense afany de lucre originada per l’aliança entre Fundació IRES, Fundació Surt i Suara Cooperativa. Creada l’any 2012 amb el compromís de treballar per a la millora de l’ocupació de les persones, especialment d’aquelles que es troben en situació de vulnerabilitat social i laboral, aquest 2022 l’entitat celebra 10 anys de trajectòria en el tercer sector. Una dècada en la qual l’organització s’ha anat adaptant als canvis socials, donant resposta en cada moment a les necessitats emergents.

Història

Fundació Intermedia neix l’any 2012 fruit d’una aliança entre 3 organitzacions:                                             Suara Cooperativa, Fundació Surt i Fundació IRES

Constituïda el 1969, la Fundació IRES treballa en l’atenció integral a les famílies en situació de vulnerabilitat a través d’un ecosistema de programes sincronitzats que ofereixen un acompanyament social, psicològic i educatiu en un mateix territori.

SURT és una fundació sense ànim de lucre que treballa per fer efectius els drets econòmics, socials i culturals de les dones i erradicar les discriminacions per raó de sexe promovent l’equitat de gènere, l’apoderament de les dones, la seva autonomia i el seu lideratge.

Suara és una cooperativa d’iniciativa social i sense ànim de lucre amb més de 4.000 professionals i més de 35.000 persones ateses. Un referent en l’atenció a les persones, avalat pels seus 40 anys d’experiència gestionant més de 230 serveis i equipaments en els àmbits dels serveis socials, l’atenció a la dependència, el benestar i la salut, l’educació, inserció, l’ocupació i el treball, entre d’altres.

10 Anys en imatges

10 Anys – 10 lletres – 10 conceptes

Dins el marc d’accions de celebració dels 10 Anys Intermedia, hem fet un recorregut a través de 10 conceptes considerats clau en el dia a dia de l’entitat. 10 paraules que fixen el compromís d’Intermedia amb els valors de la institució.

Amb la paraula Intermedia sempre al centre, hem dedicat cada mes de 2022 a un concepte de vital importància per a Intermedia, donant veu tant a treballadores com a participants dels programes de l’entitat, empreses i clients amb qui col·labora.

El concepte per iniciar aquest relat dels 10 Anys és OCUPACIÓ.

Una ocupació que sigui de qualitat, una oportunitat real perquè les persones construeixin projectes de vida estables, alhora que aporti el capital competencial necessari a les empreses per respondre als reptes i necessitats que han d’afrontar.

El segon vídeo del relat dels 10 Anys gira al voltant del concepte INSERCIÓ.

El local Ocaña, situat al cor de Barcelona, ens obre les seves portes per explicar-nos com van viure el procés de selecció de personal a través d’Intermedia. Parlem amb el Carlos Pachecho, el seu director, i la Laura Fernández, usuària del programa IntermediaxFeina i treballadora de l’Ocaña.

La lògica d’utilitzar el Model de COMPETÈNCIES centra el següent vídeo del relat dels 10 Anys.

De la mà de la tècnica d’atenció directa Mari Carmen Líndez, coneixem en què consisteix aquest model i com se’n beneficien usuaris/es i empreses en els processos de selecció.

En el quart vídeo del relat dels 10 Anys de l’entitat, busquem l’essència de les PERSONES que atenem a Intermedia a través d’un testimoni d’un gran valor humà.

Coneixem com va afrontar el procés de selecció i l’adaptació a un lloc de feina en Miloud Benazzouz, usuari del programa Llença’t de Fundació Intermedia.

A través del concepte TRANSPARÈNCIA, coneixem les eines i els valors amb els quals treballen per garantir confiança, compromís i bones pràctiques.

En el cinquè vídeo del relat dels 10 Anys, obrim les portes del despatx de l’Àrea Econòmica i Financera de l’entitat per saber les tasques que hi desenvolupen en el seu dia a dia.

El concepte d’agost és la paraula COMPROMÍS i serveix per presentar el Pla d’Igualtat que ha elaborat l’entitat per al període 2021-2025.

La protagonista del sisè vídeo del relat dels 10 Anys és la Susana Macías, responsable de l’Àrea de Persones de Fundació Intermedia. Assolir la igualtat de tracte i d’oportunitats a l’organització i eliminar qualsevol classe de discriminació per raó de sexe és l’objectiu fonamental del Pla d’Igualtat d’Intermedia.

Aquest és el setè vídeo del relat dels 10 Anys, i el seu significat no pot ser més especial. Sota la paraula ASSEMBLEA, aquest és un tribut a tots els treballadors i totes les treballadores que formem part d’Intermedia.

El concepte d’octubre és la paraula ACTITUD i serveix per explicar l’origen de la Fundació Intermedia i el treball conjunt realitzat al llarg d’aquests 10 anys.

Les protagonistes del vuitè vídeo del relat dels 10 Anys són les tres patrones fundadores de Fundació Intermedia, Fina Rubio (Fundació Surt), Montserrat Camps (Suara Cooperativa) i Montserrat Tohà (Fundació IRES).

El novè vídeo del relat dels 10 anys gira al voltant del concepte INNOVACIÓ.

De la mà del Patronat de Fundació Intermedia, format per Sira Vilardell (Fundació Surt), Laura Peracaula (Suara Cooperativa) i Natàlia Valenzuela (Fundació IRES), coneixem el nou model de governança de la fundació, el sistema de treball col·laboratiu entre les entitats patrones i Intermedia i l’evolució de l’aliança cap a un model cooperatiu, així com els projectes d’innovació digital en què estem treballant.

L’últim vídeo del relat dels 10 Anys, i amb el que tanquem aquest any de celebració, se centra en l’APODERAMENT i serveix per mostrar la missió d’Intermedia: facilitar l’ocupació, la inserció sociolaboral i la millora professional de les persones.

A Intermedia fa 10 anys que treballem per a la millora de l’ocupació de les persones i pel seu empoderament personal. Coneix el testimoni de tres persones ateses per Intermedia que han aconseguit millorar la seva situació personal i professional a través d’itineraris d’apoderament, formació, orientació i inserció laboral.

I N T E R M E D I A

Dades 10 Anys