Dolors Bassa, consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, ha visitat el Centre de Noves Oportunitats del Camp de Tarragona, projecte que atén joves d’entre 16 i 24 anys que actualment no estudien ni treballen amb l’objectiu d’afavorir la seva inserció en el mercat laboral o en la formació reglada.

En el marc de la visita, la consellera ha destacat la importància de conèixer les persones i els projectes vitals que hi ha darrera de cada projecte: “El que volem fer i el que necessitem és posar les persones com a eix de totes les polítiques, i en especial d’aquelles polítiques actives que permetin formar les persones i inserir-les en un mercat laboral que ha de ser també molt més proper”.

Azahara González, directora del Centre de Noves Oportunitats del Camp de Tarragona, ha destacat la feina feta pels professionals dels Centres de Noves Oportunitats, que duen a terme un projecte d’empoderament dels joves. “Hem d’aconseguir deixar enrere els estigmes socials i que els joves pensin en jo vull, jo puc i jo m’ho mereixo, i treballin en el seu propi projecte vital i professional”, ha explicat la directora del centre, que ha afegit: “Són joves amb somnis i il·lusions, que volen i poden fer moltes coses, només els hi falten recursos. Per això estem aquí, per acompanyar-los i dotar-los d’eines”.

Jordi Picas, gerent de la UTE Fundació Intermedia – Fundació Formació i Treball, empresa que gestiona el Centre de Noves Oportunitats del Camp de Tarragona, ha refermat l’aposta de les entitats socials implicades en el programa START Formació i Feina per Tu per treballar conjuntament: “El que hem volgut plantejar amb aquest servei és un projecte de territori, pel territori i sobretot amb el territori, amb els joves, però també amb les entitats, amb les empreses i amb les administracions, un treball conjunt”.

La visita de la consellera ha tingut lloc en el marc de la jornada de portes obertes que el Centre de Noves Oportunitats del Camp de Tarragona ha celebrat aquest divendres 13 de maig. El centre és un dels quatre serveis que Fundació Intermedia, juntament amb Ampans, Connecta Cooperativa, Escola Sant Gervasi, Fundació Formació i Treball i Fundació Oscobe, gestionen arreu de Catalunya. Els altres tres centres es troben ubicats a la Catalunya Central, el Maresme, el Vallès Occidental i Oriental i les comarques gironines.