La Cambra de Comerç de Barcelona i la Cámara de España han signat un conveni de col·laboració per al desenvolupament del Programa Integral de Cualificación y Empleo (PICE) amb l’objectiu de garantir que tots els joves d’entre 16 i 29 anys rebin una oferta d’ocupació o de formació continuada en un termini de quatre mesos un cop finalitzada l’educació formal o quedar desocupats.

En el marc d’aquesta iniciativa, adreçada a joves d’entre 16 i 29 anys que no estudiïn ni treballin i que es trobin inscrits a la Garantia Juvenil, Fundació Intermedia oferirà diferents formacions especialitzades, elaborades conjuntament amb el teixit empresarial, i que incorporaran també accions d’orientació i acompanyament en la inserció laboral. L’objectiu del programa, que compta amb el suport del Fons Social Europeu, és millorar l’ocupabilitat dels seus participants a través de la millora de la capacitació professional.

Les formacions, centrades en el camp de l’atenció al públic en petits comerços i en grans superfícies, i en el sector de la logística, compten amb la implicació i participació activa del sector empresarial del país, que ha participat en el disseny de les formacions i que facilitarà la inserció laboral dels joves. Les formacions, totalment gratuïtes i amb una durada de 125 hores cada una, s’oferiran a Barcelona i també a l’Hospitalet de Llobregat.

Durant la primera setmana de desembre ja han començat les formacions d’Auxiliar de Comerç i Vendes i d’Auxiliar de Magatzem a la capital catalana, i dijous 15 de desembre es posarà en marxa el curs de Dependenta de Fleca i Degustació a Barcelona. En el marc del programa PICE la Fundació Intermedia ofereix també diferents cursos a l’Hospitalet de Llobregat, on els dies 15 i 16 de desembre començaran les formacions en Auxiliar de Comerç i Vendes i el curs d’Auxiliar de Magatzem.