Fundació Intermedia va signar el passat 25 de juny la renovació del conveni del programa Incorpora de l’Obra Social La Caixa, oficialitzat per deu entitats tarragonines.

L’acte es va celebrar a l’edifici Caixa Fòrum de La Caixa, a Tarragona, per continuar impulsant a la província de Tarragona el programa d’integració laboral Incorpora, que pretén facilitar un lloc de treball a persones en risc d’exclusió, establint ponts entre les empreses i les entitats socials que es dediquen a la integració laboral per a col·lectius en situació de major vulnerabilitat (aturats de llarga durada, joves, persones amb discapacitat, immigrants, víctimes de violència de gènere, etc..)

Les entitats que conformen el Grup Incorpora Tarragona són: Aprodisca, Associació de Pares Minusvàlids del Baix Camp, Creu Roja Terres de l’Ebre (amb conveni estatal), Ecom, Fundació Privada Formació i Treball, Fundació Gentis, Fundació Pere Mata, Fundació Santa Teresa del Vendrell, Ginac, Onada i Fundació Intermedia.

En l’actual conveni de col·laboració 2014-15 Tarragona comptarà amb 24 professionals tècnics en inserció laboral i en prospecció i intermediació amb empreses que, dins el marc del programa Incorpora, continuaran una tasca que, des de l’any 2006, ha facilitat a la província un total de 1.347 llocs de treball a persones en situació d’exclusió gràcies a la col·laboració de 591 empreses tarragonines.

L’any 2014, entre els mesos de gener i maig, el nombre de contractacions ha pujat a 182 en 68 empreses locals. La inserció de cada persona en el mercat laboral constitueix un procés personalitzat que inclou actuacions prèvies (orientació laboral, prospecció i intermediació amb empreses, seguiment dels processos de formació i/o de pràctiques no laborals…), simultànies (acompanyament laboral de les persones contractades) i posteriors a la contractació (suport als possibles conflictes laborals que puguin sorgir-li a la persona, orientació vers una millora de feina, etc.).