La Fundació Intermedia organitza un nou Curs d’Auxiliar de Carnisseria i Xarcuteria en el marc dels Punts Formatius Incorpora de Barcelona. Aquesta formació, subvencionada per Accenture, Fundación Accenture i Obra Social “la Caixa”, té com a objectiu la capacitació de 18 participants per a les tasques d’Auxiliar de Carnisseria i Xarcuteria en petites empreses i superfícies comercials mitjanes. El curs contempla una duració total de 300 hores lectives, en horari de matins, amb data d’inici el 20 de febrer i data de finalització el 17 de maig.

La formació està estructurada en tres mòduls formatius. El contingut del primer mòdul, de 100 hores, treballa el desenvolupament competencial necessari per a realitzar les tasques laborals amb adequació al sector mitjançant la metodologia e-learning de la Fundació Accenture. Aquesta metodologia consisteix en un diagnòstic inicial competencial i un treball adaptat al desenvolupament de les competències, mitjançant diferents tipus de materials didàctics en relació al perfil definit pel sector.

El segon dels mòduls, també de 100 hores, imparteix els continguts tècnics de la professió (coneixement de les carns, tipus de talls, elaborats, etc.), a més a més de donar a conèixer, mitjançant diverses visites, com és el gremi i com són els canals d’abastiment i els punts de venda finals. El tercer mòdul, de 100 hores de duració, està enfocat a la realització de pràctiques no laborals en empreses del sector, amb el suport del Gremi de Carnissers de Barcelona i el Gremi d’Empresaris de Carnisseries i Xarcuteries de Barcelona. Aquest curs també permet als i les participants disposar d’un certificat de Manipulació d’aliments en finalitzar el curs.