Fundació Intermedia i Fundació Formació i Treball, com a entitats coneixedores del territori i aportant la seva expertesa en els processos de gestió, ocupació i millora professional de persones que es troben en situació de vulnerabilitat, tornen a unir-se per executar el Programa de Noves Oportunitats adreçat a joves de joves d’entre 16 i 24 anys que no treballen ni estudien. El Programa de Noves Oportunitats està finançat pel SOC i el Fons Social Europeu dins de la Garantia Juvenil.

El Programa de Noves Oportunitats START! Al Camp de Tarragona és un programa integral que combina accions d’apoderament i serveis d’orientació, de formació, d’acompanyament, d’inserció laboral i de manteniment, que facilita les condicions necessàries perquè els i les joves participants adquireixin les competències bàsiques necessàries per a reorientar la seva vida personal, formativa i professional. Tot i l’objectiu final d’inserció laboral i/o de retorn al sistema educatiu reglat, s’ha de destacar el treball per la millora competencial dels i de les participants.

Durant la primera edició del programa, es van entrevistar més de 800 joves i es va donar resposta a 503, atenent amb un itinerari de llarga durada a 371 joves. Durant la durada del Programa, 144 joves van millorar la seva ocupabilitat amb formacions dutes a terme pel propi programa, 70 joves van dur a terme accions per a reincorporar-se al sistema educatiu reglat i 129 joves van trobar feina.

El Programa de Noves Oportunitats del Camp de Tarragona aposta per ser un referent per als i per a les joves, així com per a aquelles entitats i serveis que els i les atenen i donen resposta a les seves necessitats. El treball conjunt de tots els agents del territori va fer possible aquesta millora. Es van implicar al projecte 15 entitats col·laboradores en activitats de voluntariat, es van realitzar més de 100 accions per promoure la salut i l’oci alternatiu i 92 empreses van participar en 215 accions com visites, mentorings informatius, coneixement de l’entorn productiu, pràctiques i Speed dating.

El Programa de Noves Oportunitats al Camp de Tarragona té la seu principal a l’Avinguda Francesc Macià 8D, baixos, on es pot sol·licitar tota la informació relativa al projecte. El telèfon de contacte és el 663.943.297, que s’atén via telefònica o WhatsApp, i el correu electrònic de contacte és el cno@cnotarragona.cat.