El servei d’inserció laboral de la Federació MESTRAL-Cocemfe Tarragona, Sinergia Laboral, i Fundació Intermedia, han firmat un conveni de col·laboració per fomentar la normalització del col·lectiu de persones amb discapacitat a través de la inserció laboral. L’acord fomentarà una relació fluïda adreçada a la integració de les persones amb discapacitat que es concretarà en l’intercanvi d’informació de la borsa de treball, d’ofertes laborals i d’informació sobre activitats d’interès mutu com ara realització d’activitats, jornades i seminaris, entre d’altres.

La firma d’aquest conveni és un pas més per a donar continuïtat a Sinergia Laboral que té com a finalitat principal obtenir la plena normalització i integració de les persones amb discapacitat en la societat. Tenint en compte que la millor forma d’adquirir aquesta normalització passa per la inserció en el món laboral, el que donarà a la persona amb discapacitat una autonomia i independència econòmica que li facilitarà la consecució de la seva normalització en altres àmbits de la seva vida: personal, familiar, social…

Els beneficiaris de les accions que desenvolupa aquest servei són persones amb discapacitat reconeguda (certificat de discapacitat mínim del 33%) que es troben en situació de recerca d’ocupació, ja sigui perquè estan a l’atur o perquè volen millorar el seu lloc de treball. Tot i que els destinataris principals són les persones amb discapacitat física i/o orgànica, no s’exclou l’atenció, orientació i derivació a altres entitats de persones que presenten altres tipologies de discapacitat i/o risc d’exclusió social en general.

El servei Sinergia Jurídic Laboral es va posar en marxa a finals del 2012 i el servei ha augmentat, tant en persones inscrites a la borsa de treball, com empreses que col·laboren amb el servei com insercions de persones amb discapacitat. Tot i que el servei es fa extensiu a tota Catalunya, compta amb oficines a Reus, Tarragona i Valls, on els demandants de treball es poden dirigir per obtenir atenció personalitzada, a més de tenir varies eines d’interacció virtual amb empreses i beneficiaris com són la pàgina web i les xarxes socials.

La firma d’aquest conveni per a Fundació Intermedia és una mostra més de l’interès pel treball en xarxa als territoris en els què actua, i en els que la Fundació Intermedia vol ser una eina professional, de qualitat, solidària i responsable, per al desenvolupament personal i la millora de l’ocupació i l’ocupabilitat de les persones, és a dir, incrementar les possibilitats de trobar feina.